לא עוד: השגריר ארדן ענד טלאי צהוב בנאומו באו"ם

שלמה ריזל 5 Comment on לא עוד: השגריר ארדן ענד טלאי צהוב בנאומו באו"ם

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, ענד הלילה טלאי צהוב בדיון החירום של מועצת הביטחון שעליו הכיתוב NEVER AGAIN ואמר: ״כשתינוקות יהודיים נשרפו באושוויץ – העולם שתק, היום תינוקות יהודיים נשרפו בבארי ובישובי הדרום על ידי החמאס הנאצי- והעולם שוב שותק. אענוד את הטלאי הצהוב, עד שנחסל את החמאס הנאצי ועד שמועצת הביטחון תפסיק לשתוק ותגנה את טבח 7.10". ראש האופוזיציה לפיד ויו"ר יד ושם גינו את אקט ההסברה המצמרר

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארד עונד טלאי צהוב בנאומו במועצת הביטחון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נאם בלילה האחרון בדיון החירום של מועצת הביטחון של האו״ם, שהתכנסה לדון בנושא המלחמה בעזה והמצב ההומניטרי ברצועה. המועצה התכנסה עקב בקשה של איחוד האמירויות.

השגריר ארדן תקף בחריפות את השתיקה המחרידה של מועצת הביטחון, לנוכח הזוועות שביצעו מחבלי חמאס הנאצים: ״כשסבא שלי וילדיו נשלחו לאושוויץ, העולם שתק. כשאשתו ושבעת ילדיהם נשלחו לתאי הגזים, העולם שתק. כשהגופות שלהם נשרפו לצד מיליוני תינוקות יהודיים, העולם שתק. היום אחרי שתינוקות יהודיים שוב נשרפו בחיים, מועצת הביטחון שותקת. חלקכם לא למדתם דבר בשמונים השנים האחרונות! חלקכם שכחתם למה נוסד האו"ם. אז אני אזכיר לכם. מהיום והלאה, בכל פעם שתסתכלו עליי אתם תיזכרו. תזכרו מה זה לשתוק למול הרוע. בדיוק כמו סבא וסבתא שלי, וסבים וסבתות של מיליוני יהודים, מעתה ואילך, הצוות שלי ואני נענוד טלאי צהוב על בגדינו. אנחנו נישא את הטלאי הצהוב בגאווה ובעוצמה, עד שהמועצה תתעורר ותגנה את הזוועות של חמאס. אנחנו נישא את הטלאי הצהוב כתזכורת לכך, שנשבענו להילחם כדי להגן על עצמנו NEVER AGAIN, זה עכשיו!״

השגריר השווה בנאומו את חמינאי להיטלר: ״משטר האייתוללות הוא המשטר הנאצי של ימנו, חמינאי הוא הפיהרר העומד בראשו, והצבא שלהם כולל את חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, חיזבאללה, החות'ים, משמרות המהפכה וארגוני טרור נוספים״.

״אם להיטלר היה חשבון טוויטר, הוא היה נראה בדיוק כמו חשבון הטוויטר של חמינאי״.

play-sharp-fill

השגריר ארדן תקף את האו״ם: ״נוכח שתיקת האו"ם, אויבינו קיבלו תעוזה. האנטישמים בכל העולם מרימים ראש. הם ראו שהמועצה הזו אפילו לא מגנה את הרוצחים הנאצים. הם ראו את העצרת הכללית של האו"ם מריעה למאמצים למנוע מאיתנו להגן על עצמנו. הם שמעו את מזכ״ל האו״ם מביע ״הבנה״ לטבח הנאצי. זו הסיבה שאנחנו רואים היום את העלייה הקיצונית ביותר בשנאת יהודים, מאז חוקי נירנברג. האנטישמים קיבלו כוח. כעת הם יודעים ששחיטת יהודים שוב מתקבלת בעולם בשתיקה״.

השגריר ארדן תקף את מועצת הביטחון של האו״ם: ״אם המועצה הזו הייתה מתכנסת ביוני 1944, היא הייתה עוסקת בכמות הדלק שיש לנאצים ובמספר ההרוגים הגבוה שיש לגרמניה מול בריטניה. הייתם קוראים להפסקת אש עוד לפני שהרוסים השתלטו על סטאלינגרד״

השגריר ארדן הבהיר: ״עם ישראל חזק, אי אפשר לשבור אותנו, ואנחנו לא הולכים לשום מקום. רבים ניסו להשמיד אותנו, אבל אנחנו כאן כדי להישאר. ישראל תנצח, תרסק את חמאס ותשיב את החטופים".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בחר הגיב לנאום ומשום מה בחר דווקא לתקוף. בציוץ ברשתות החברתיות הוא כתב הבוקר: "מה שקורה במדינת ישראל הוא לא שואה, זו מלחמה. השנה היא לא 1943. השנה היא 2023".

גם יו"ר יד ושם, דני דיין, תקף את ארדן והאשים אותו בזילות השואה: "הצטערנו לראות את חברי משלחת ישראל לאו״ם עונדים טלאי צהוב. מעשה זה מבזה הן את קורבנות השואה והן את מדינת ישראל. הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    לא הבנתי מה מצמרר בזה, יותר מצמרר לראות את התגובות החולניות של האום שמום הזה
    מי שחושב שזה מצמרר כנראה לא מבין כמה הארוע בשמחת תורה היה מזוויע

    1. לא יודעת אם זה מצמרר, יתכן שזה חשוב, אך כמו שאומר הרב נויגרשל שליט"א, זה היה מספיק מזוויע גם בלי להיות שואה…

  2. 3

    לפיד הפסיד עוד פעם הזדמנות לשתוק.